.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
كشمكش ها در مورد زندان ساری !
جلسه جنجالی در شورای اسلامي شهر ساري!
این آقایان کله گنده چه کسانی هستند که از پرداخت بدهی به شهرداری ممانعت می کنند؟ /استاندار وقت به شهردار قول داده بود مبلغ 200 میلیون تومان اضافه را پرداخت کند، یادآور شد: به آقای شفقت بفرمایید به قول خود عمل کند.
جلسه جنجالی در شورای اسلامي شهر ساري!

رئیس شورای شهر ساری گفت: در مدت چهار ماه گذشته به اندازه چند سال اخیر خسته شدیم.

به گزارش شمال نیوز فرامرز نقیبی تصریح کرد: در جلسه علنی یکشنبه شب شورای اسلامی شهر ساری ،اظهار داشت: هیچکس در شورای ساری به دنبال منافع شخصی نیست و همه به فکر منافع مردم هستیم.

وی با بیان اینکه اعضای شورا موظف هستند هفته ای 50 جلسه برای شورا وقت بگذارند و برای همین مدت زمان هم حق الجلسه می گیریم ، یادآور شد: ای کاش به همراه دو عضو دیگر من هم استعفا می دادم ، اگر رای هم نمی آوردم حداقل از شورا راحت می شدم.

رئیس شورای شهر ساری با اشاره به اینکه ما بدون اشتباه نیستیم و شاید می توانستیم بهتر کار کنیم، ادامه داد: اگر مردم کار ما را نپسندند در دور بعدی به اعضای کنونی رای نمی دهند، بعضی اوقات اجرای کارها در توان ما نیست و با داشته های مان کار می کنیم.

وی خاطرنشان کرد: اصحاب رسانه به عنوان امین ما و نمایندگان افکار عمومی ، عملکرد شورا را در طول چهار سال گذشته بازنگری کنند که چه کارهایی انجام داده ایم و چه کارهایی می توانستیم انجام دهیم.

سید علی بهروش در نطق پیش از دستور خود ، خطاب به شهردار ساری اظهار داشت: در صورتجلسه مورخ سوم مرداد سال گذشته در خصوص موضوع زندان آمده که قرار شد توسط سازمان برنامه ریزی کشور همراه با آزادسازی اراضی،پادگان طبق مصوبه به خارج از شهر منتقل شود.

وی گفت: زندان توسط شهرداری و با پول مردم ساری خریداری شد و طبق قانون باید بعد از وصول مبلغ فروش ، در تاریخ 15 بهمن 86 تحویل داده می شد.

این عضو شورای شهر ساری ادامه داد: با وجود پرداخت 200 میلیون تومان اضافه بر قیمت کارشناسی ،اما اين مکان هنوز تخلیه نشده و هر روز شاهد و ناظر اعتراض های مردم در رابطه با فاضلاب زندان در حریم رودخانه تجن هستیم.

وی افزود: عضو دیگر شورا (باقری) بارها در این خصوص تذکراتی داد که با مطرح نمودن این موضوع به مراجع ذی صلاح ، هنوز نتیجه ای نگرفته ایم.

بهروش با بیان اینکه استاندار وقت به شهردار قول داده بود مبلغ 200 میلیون تومان اضافه را پرداخت کند، یادآور شد: به آقای شفقت بفرمایید به قول خود عمل کند.

این عضو شورای شهر ساری خاطرنشان کرد: قرار بود تا تکمیل زندان ، مبلغ اجاره آن را بپردازند ، هرچند که اعضای شورا با تحویل نگرفتن زندان مخالف بودند.

وی با بیان اینکه علی رغم اینکه از شهردار درخواست کردیم سازمان عمران شهرداری مسئولیت ساختن محل جدید زندان را به عهده نگیرد ، اظهار داشت: اما این کار را انجام داد و از این بابت 684 میلیون تومان از سازمان زندان ها طلبکار است.

بهروش خطاب به شهردار ساری یادآور شد: آیا می دانید برای راه اندازی زندان باید سالن ملاقات عمومی ، سالن قرنطینه ، سالن غذاخوری ، آشپزخانه مرکزی ، سالن ملاقات شرعی و اتاق افسر نگهبان مرکزی باشد ، اگر خوش بین باشیم و اعتبارات لازم تنها برای همین موارد به غیر از شش سالن دیگر ، اختصاص یابد ، اجرایی شدن آن شش ماه فرصت نیاز دارد.

وی در رابطه با فروشگاه رفاه ساری هم تصريح کرد: این فروشگاه مبلغ بدهی به شهرداری را پرداخت نکرده است ، این آقایان کله گنده چه کسانی هستند که از پرداخت بدهی به شهرداری ممانعت می کنند؟

بهروش تصریح کرد: به عنوان نمایندگان مردم انتظار داریم این موضوع به عرض مردم برسد.

وی با بیان اینکه استانداری مازندران مبلغ 2 میلیارد و 750 میلیون تومان از محل کارخانه کمپوست به شهرداری بدهکار است ، گفت: به شهرداری ها برخی شهرها این مبالغ پرداخت شد اما ساری سهمی نداشت.

بهروش یادآور شد: نمی دانم استاندار با شهردار مشکلی دارد با ما مشکل دارد يا سستی و کاهلی از جانب همه ما است.

این عضو شورای شهر ساری خاطرنشان کرد: قرار بود تا قبل از محقق شدن کارخانه کمپوست ، هزینه حمل زباله را به شهرداری پرداخت کنند اما این کار هم انجام نشد.

وی با اشاره به اینکه درباره احداث نمایشگاه بین المللی هم فقط بله گفتند،افزود: توقع ما از استاندار بیشتر از این است اما تاکنون هیچ اقدامی در راستای عمران و آبادانی نکرده است.

بهروش ، با بیان اینکه صادقانه در خصوص جمع آوری مجسمه های میدان امام ، به مردم حقیقت را بگویید، افزود: من می دانم که این کار شهرداری ، مصوبه ای از شورا نداشت ، به مردم جواب بدهید که این موضوع خواسته شورای تامین بوده یا دادستان ، مردم ما را کچل کرده اند.

وی با اشاره به اینکه در مصوبات هیات دولت مطالعه و اجرای دوخطه کردن راه آهن ساری به گرمسار، تکمیل مطالعات آزادراه ساحلی شرق به غرب استان جهت کاهش بار ترافیکی ، مطالعه و احداث 20 زیرگذر در محورهای اصلی و فرعی استان، تکمیل راه دسترسی فرودگاه ساری تا نیمه سال 88 و تکمیل کمربندی شمالی ، توسعه و تجهیز فرودگاه ساری و اختصاص اعتبار برای تکمیل کمربندی های شهرهای استان لحاظ شده بود، اظهار داشت: البته بسیاری حرف های دیگری هم در خصوص ساری وجود دارد مانند سایت اداری ، آزادسازی سواحل ، دوبار کلنگ زدن پالایشگاه نفت و کلنگ زدن کارخانه کمپوست در زمین شهرک که تاکنون هیچ اقدامی نشده و همه اینها مبارک آقایان باشد.


شروع جنجال با سخنان آقامیری

محمد آقامیری در این جلسه گفت: وقتی شورا مصوبه غیرقانونی می دهد و شهرداری هم اجرا می کند نتیجه این می شود که امروز می بینیم.

فرامرز نقیبی در واکنش به صحبت های آقامیری اظهار داشت: اين قدر بر مصوبه غیرقانونی شورا تاکید نکنید.

وی خطاب به آقامیری تصریح کرد: در دوره شورای شما ، دنبال خرید دانشگاه آزاد بودید.

نقیبی ، ادامه داد: در زمان شورای دوم ، و شهرداری قنبرپورسه میلیارد تومان پول شهرداری در بانک صادرات بلوکه شده بود.

وی خطاب به آقامیری افزود: سفسطه نکنید، در شورای دوم زمانی که قنبرپور شهردار وقت بود یک حساب مجزا از حساب شهرداری و شورا داشتید.

نقیبی با بیان اینکه ما زندان را خریداری کردیم، گفت: 2 بار در خصوص زندان حرف زدیم،شهردار بازداشت شد ، مسئول پیگیری مصوبات هم من نیستم ، از فردا شما رئیس شورا باشید.

وی پس از گفتن این سخنان ، صندلی ریاست را ترک کرد و در صندلی دیگری کنار سایر اعضا نشست.


شهردار ساری
در همين رابطه گفت: ظرفیت زندانی که در دوران ستم شاهی ساخته شد 200 نفر بود اما اکنون 1200 نفر در آن نگهداری می شوند.

حجازی افزود: مدیرکل امور زندان ها هم می خواهد زندان را تحویل دهد اما اعتبار ساخت محل جدید را ندارد.

عضو دیگر شورای شهر ساری اظهار داشت: تجربه یک سال ریاست شورایی را داشته ام و می دانم چه فشارهایی فقط از طرف اعضای شورا هست ، سایر موارد بماند.

مهدی رضایی فرح آبادی در خصوص گفته های یکی از اعضای شورا که عنوان کرده بود مدیرکل دادگستری برای ارائه توضیحات در خصوص زندان به شورا بیاید ، تصریح کرد: شورا را چه کسی تحویل می گیرد که مدیرکل دادگستری را موظف کنیم در جلسه شورا حضور یابد؟

وی با اشاره به اینکه چهار سال تعامل ما نتیجه ای در بر نداشت ، ادامه داد: در مرحله ی آخر باید یک ریش سفید به میان بیاید که این فرد می تواند استاندار باشد تا ضرب العجلی مشخص کنیم.

رضایی یادآور شد: اگر این کار هم جواب نداد از دادگستری به خودش شکایت می کنیم.

نائب رئیس شورای شهر ساری اظهار داشت: باید اظهار تاسف کنم از اینکه این مساله خارج از انتظار بود که دو عضو شورا چنین حالتی را به وجود بیاورند.

میرصالح صالحی نیا با اشاره به اینکه ما از تعامل و یکدلی صحبت می کنیم ،افزود: همه ما به نقیبی رای دادیم تا ریاست شورا را بر عهده بگیرد، خودش که نیامد، اکنون وظیفه داریم به وی احترام بگذاریم و کمک کنیم.

وی با اشاره به اینکه تا دیکته ننویسیم غلط ندارد، تصریح کرد: ما از خطا مبرا نیستیم ، انتظارم از آقامیری این است که تذکرات را عنوان کند ولی انتظار این نیست که بخواهیم رو به روی هم قرار بگیریم.

صالحی نیا با بیان اینکه صدای مردم را باید شنید اما در حد توان و بضاعت می توانیم کار انجام دهیم ، یادآور شد: خودمان نسبت به همدیگر حرکتی انجام ندهیم که باعث کدورت و دلشکستگی شود.

وی با اشاره به اینکه دغدغه بهروش در خصوص تحویل زندان ، دغدغه همه ما است ، گفت: تنها راه این است که همه با هم باشیم و شهردار را تنها جلو نفرستیم چراکه شهردار این شهامت را ندارد در مقابل استاندار حق شورا و مردم را طلب کند اما ما این شهامت را داریم.

صالحی نیا تصریح کرد: اگر قرار است حق مان را بگیریم شهردار و اعضای شورا باهم باید باشند.

وی ادامه داد: از نظر شرعی و عرفی باید در خصوص زندان ، رضایت اعضای شورا را داشته و یا اجاره اش را پرداخت کنند.

گفتنيست در ادامه صالح نیا ریاست جلسه را بر عهده گرفت و اصرار وی برای بازگشتن نقیبی به صندلی ریاست فایده ای نداشت . نقیبی هم در کنار وی و در صندلی نائب رئیس جای گرفت.

شهردار ساری در ادامه صحبت های خود گفت: در خصوص سرریز فاضلاب زندان به رودخانه تجن مکاتباتی با فرماندار و مراجع قضایی داشته ایم اما فرماندار به عنوان رئیس شورای بهداشت اعلام کرده فعلا در این خصوص تعامل داشته باشید.

حجازی یادآور شد: فرماندار به عنوان مرجع رسمی می تواند در این خصوص حکم دهد اما به استناد تقاضای شهرداری و گزارش های دکتر باقری در این خصوص ، هیچ کاری انجام نداد، ادامه حقوقی ما پیگیر این قضیه است البته اگر بتواند کار را به جایی برساند.

وی با بیان اینکه در خصوص جمع آوری مجسمه ها از میدان امام،ستاد احیای امر به معروف و نهی از منکر استان از یک سال و نیم قبل مصوبه داده بود، افزود: توضیح خواستیم که علت چیست و پاسخ دادند به دلیل اهانت به مقدسات دینی و مملکتی این مجسمه ها باید جمع آوری شوند.

شهردار یادآور شد: دستگاه قضایی از 15 اردیبهشت ماه به من مهلت داد تا 13 خردادماه این مجسمه ها جمع آوری شوند.

بهروش با بیان اینکه دادستان ساری دستور برداشتن مجسمه ها را به شهردار داده ، اظهار داشت: اما آيا این موضوع نباید با مصوبه شورا انجام می شد؟

وي افزود: انجام این کار بدون مصوبه شورا مقدور نیست،جواب مردم شهر را چه بدهیم؟

بهروش با اشاره به اینکه زندان در سال 86 خریداری شد و قرار بود در همان سال تحویل داده شود، افزود: عمر شورای سوم کفاف نمی دهد که زندان را تحویل بگیریم.

این عضو شورا با بیان اینکه هزینه سنگینی برای رودخانه تجن انجام داده ایم ، تصریح کرد : اما فاضلاب زندان این رودخانه را آلوده کرده است.

خاطرنشان مي کنيم در پايان جلسه و بعد از قهر رييس شورا،محمد آقاميري از نقیبی رئیس شورای شهر ساری عذرخواهي کرد.


استفاده از اين خبر فقط با ذكر نام شمال نيوز مجاز مي باشد .
ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();
نظرات خوانندگان :

محمد علوی 11 مهر 1390
خیلی خوبه که این آقایان اینجور خود رو درگیر خدمت رسانی به مردم میکنند
ایشالله هرجا که هستد موفق و موید باشند
م علوی
شهروند 11 مهر 1390
واقعاً جاي تاسف براي مردم ساري كه اين آقايان اعضاي شوراي شهرش هستند.
فرزاد 11 مهر 1390
حالا این همه دوستان زحمت کشیدن جلسه گذاشتن صحبت کردن دعوا افتادن اشتی کردن مشکل حل شد یا موضوع رفت جلسه بعدی.مجسمه میدان حضرت امام سریع بر داشته میشه ولی سالهاست فاضلاب زندان به تجن میره همه فقط نگاه میکنند
نا شناس 11 مهر 1390
(دکطر) ... که تازه برای پذیرش دکترا هم در سوری هستند حالا صحبت نکردند حتما خواب بودند
salam 11 مهر 1390
حجازی _ بهروش پارادوکسی که 5ساله حل نمیشه
آقای بهروش شفاف اگر از حجازی شکایت به بالا میخای ببری خوب برادر چرا نسبت به استیضاحش اقدام نمیکنی ؟
چون............
سیدهادی 11 مهر 1390
اگر دعوا برای منافع شهر باشد نه تنها بد نیست بلکه خیلی هم خوبه امیدوارم این نزاع ها به نفع شهر باشد از دکتر احمدی هم بخاطر متانت همیشگی اش ممنونیم
نا شناس 11 مهر 1390
دکطور احمدی یکی از اعضای ستاد...... کجا بود لابد در حال چرت زدن بود
ساروی ریکا 11 مهر 1390
اقای بهروش شما که اینگونه شفاف حرف می زنی واین همه از شهردار انتقاد مکنی چا استیضاحش نمی کنی اقایون انقر باج می گیرند که توان حرف زدن ندارند راستی شما هفت نفر هر کجا باشین شهردار س همه شماست چرا شهردار در بست در اختیار استانداری هست اق میری هم این حرف ها را نزند چون داد وبیداد های شما برای مردم است همه شما از یک سفره می خورین دعوای زر گری راه نندازین که دیگر حنای شماها رنگی ندارد اقا میری کمی فکر کند به مردم شفاف پاسخ دهد همه حرف ها لق لقه زبان هست دوستتتان داریم اقایان که ایقدر مارا دوست دارین وبرای منافع ما دعوا می کنین بای
نا شناس 11 مهر 1390
من به عنوان يك جوان ساروي مدتهاست كه از مديران اين شهر نااميد شدم. واقعا ساري مركز يك استانه؟!!!
قرار بود شهر بازي ساخته بشه، قرار بود فرهنگسرا ساخته بشه، قرار بود زندان منتقل و بجاش مجتمع بزرگ تجاري رفاهي ساخته بشه، قرار بود پادگان از مركز شهر منتقل بشه و خيلي قرارهاي ديگه. كدومش عملي شد؟ معضل ترافيك در مركز استان هم كه بيداد ميكنه. سرانه فضاي سبز در مركز استان سرسبز مازندران از خيلي از شهرهاي كويري هم كمتره، معضل زباله ها هم كه حل نشد. چاله چوله هاي خيابوناي شهر ساري كه زبانزد خاص و عام شده. در مورد ساحل هم كه فقط با شروع فصل گرما به فكر سازماندهي اون ميفتين كه جدا سازماندهي نميشه و در حد اسمه. زيبا سازي سواحل شهرهاي كوچكتر استان به مراتب بهتر از استان انجام شده. نمايشگاه بين المللي مركز استان چي شد؟ براي نشان دادن لايه هاي پنهان مديريت شهري بگردين ببينيد كجاي شهر مجسمه اي هست كه بايد برداشته بشه يا چطوري بايد جريمه ها و عوارض بيشتري گرفته بشه...
من و خيلي هاي ديكه از مديريت و دلسوزيتون براي شهر و مردم ساري نا اميد شديم.
نا شناس 11 مهر 1390
اینا همش بازیه.انتخابات نزدیکه و آقایون مشکل بیرونشونو تو شورا تصفیه میکنن.حجازی هم داره به همشون باج میده وگرنه 4 سال نمیموند
Saeed 11 مهر 1390
همه زحمت ميكشن
من ميدونم بهروش با تعصب خاصي به شهر خدمت ميكنه
نا شناس 12 مهر 1390
آقای آقامیری آنقدر جوش قانون و مردم را نزن! ما که میدانیم با آمدن تو به شهرداری در اولین فرصت برادر خود را که به اکثر بانکهای استان بدهکاری میلیاردی دارد بعنوان معاون سازمان عمران شهرداری ساری قالب کرده ای! البته تعجبی نیست زیرا با هم میخورین!
مريد 12 مهر 1390
فقط حاجي مير صالحه و حاجي بهروش سالمند و سير
مهدی 13 مهر 1390
بابا یکی به این اقای اقامیری بگه چطور شدبااومدنت به شورا برادر بدهکاربه بانکهاتو به عنوان معاون سازمان عمران جازدی؟؟؟ باج شهرداربود؟؟؟
نا شناس 13 مهر 1390
اقای بهروش شما که اینگونه شفاف حرف می زنی واین همه از زمين وآسمان انتقاد ميكني ساختمان شخصي كه كوي شفا احداث نموده ايد آياحق حقوق شهرداري راپرداخت نموديد مراحل قانوني كه هر شهروند بدبخت بايد درآن شهرداري بالاوپائين برودراطي كرديد

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.085 seconds.